دانـــــــلـــود کـــن

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ دانـــــــلـــود کـــن خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

مقایسه جالب مسی و رونالدو

bijade.com-moghayese mesi va ronaldo

مرجع خبری رئال مادرید : مارکا پس از آنالیزی دقیق رونالدو را بهتر از مسی معرفی کرده است .

کریستیانو یا مسی ؟ مسئله این است . کریستیانو و مسی بهترین بازیکنان دو سال اخیر فوتبال جهان بوده اند ، هم از نظر فردی و هم از نظر تیمی . مقایسه مشکل است . اگر لازم باشید که یکی از آنها را انتخاب کنیم واقعا کار سختی پیش رو داریم . تنها نیاز یک تیم در زمان خاص است که می تواند یکی را بر دیگری ارجحیت بخشد .

bijade.com-moghayese mesi va ronaldo

مرجع خبری رئال مادرید : مارکا پس از آنالیزی دقیق رونالدو را بهتر از مسی معرفی کرده است .

کریستیانو یا مسی ؟ مسئله این است . کریستیانو و مسی بهترین بازیکنان دو سال اخیر فوتبال جهان بوده اند ، هم از نظر فردی و هم از نظر تیمی . مقایسه مشکل است . اگر لازم باشید که یکی از آنها را انتخاب کنیم واقعا کار سختی پیش رو داریم . تنها نیاز یک تیم در زمان خاص است که می تواند یکی را بر دیگری ارجحیت بخشد .

آنالیز بسیار دقیق نشان می دهد که ستاره پرتغالی از بازیکن آرژانتینی بازیکنی کامل تر است . کریستیانو در ضربات ایستگاهی ، سرعت و قدرت بدنی بسیار حرفه ای تر از مسی است .

این دو بازیکن تقریبا هم سن هستند و کریستیانو تنها دو و نیم سال بزرگتر از مسی است و هر دو در نقطه مشابهی در زمین فوتبال فعالیت می کنند ، پستشان روی کاغد در جناحین است اما می توانند که به خط حمله اضافه شوند . بدون توضیح اضافه به آنالیز دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان می پردازیم .

بازی تیمی:
کریستیانو رونالدو: 7
مسی: 8

هر دو ذاتا به بازی فردی علاقه بیشتری دارند تا این که به تیمشان کمک کنند . البته مسی روی بازی تیمی تیمش بهتر کار می کند و قانونمند تر است . مسی با وجود آن که بیش از حد با توپ کار می کند اما روحیه تیمی و همکاری زیادی با هم تیمیهایش دارد . او دوست دارد که توپ از عقب به او برسد .
کریستیانو بیشتر دوست دارد که تنها کار کند .او بیشتر توپ را می گیرد و خودش خرکت می کند چرا که می داند خودش می تواند گره گشا باشد . مسی دوست دارد که بیشتر در بازی باشد و نقش محوری در تیم دارد اما کریستیانو زیاد به تاکتیک تیم توجهی ندارد و می تواند که در چند نتیجه نتیجه را به نفع تیمش عوض کند .

تکنیک فردی:
کریستیانو رونالدو: 9
مسی: 9

تقریبا عالی .این دو بازیکن بسیار با تکنیک هستند و هر لحظه که توپ به پایشان برسد به سختی می توان آن را از پایشان جدا کرد . پاس دادن ، هدایت توپ و … آنها عالی است . کریستیانو بر خلاف مسی که بیشتر روی پای چپش متمرکز است می تواند با هر دو پایش کار کدر. دو بازیکن تکنیک فردی کاملا متفاوتی دارند . مسی بیشتر به سمت فضاهای خالی حریف حرکت می کند اما کریستیانو مسیرهای شلوغ را ترجیح می دهد چرا که قدرت بدنی بالاتی دارد . هر دو بازیکن به گونه ای شناخته می شوند که گویی توپ عضوی از بدنشان است .

قدرت بدنی:
کریستیانو رونالدو: 10
مسی: 7

این یکی از جنبه هایی است که میان این دو تفاوت زیادی وجود دارد . کریستیانو رونالدو به معنای واقعی قدرت بدنی بالایی دارد . او با توجه به کارهای بدن سازی زیادی که انجام داده است بدن بسیار نیرومندی دارد .

تکتیک او بر اساس قدرت بدنی بالایش است . او علاوه بر سرعت توانایی تنه زدن بالایی دارد . ماهیچه هایش عریض هستند . مسی قدرت بدنی بسیار نازل تری دارد . عرض شانه او کم است و راحت دچار مصدومیت می شود .

سرعت:
کریستیانو رونالدو: 9
مسی: 8

این دو بازیکن در سرعت نیز با هم تفاوت دارند . کریستیانو رونالدو بسیار سریع تر است و مسیرهای 20-30 متری را بسیار سریع تر می دود . مسیدر مسیرهای محدود و 4-5 متری سرعتش بالاست .

این دو بازیکن با توپ و بدون توپ سرعت یکسانی دارند که برای یک فوتبالیست این نکته بسیار ویژه و مهمی است .

قدرت بدنی بیشتر کریستیانو به وی اجازه می دهد که تا بتواند در مصاف های دو نفره بسیار موفق تر باشد . گامهای بلندش موجب می شود که بتواند در این امر بسیار موفق تر باشد .

چپ و راست دریبل زدن:
کریستیانو رونالدو: 8
مسی: 10

قرار کردن و دریبل زدن تخصص مسی است . او دریبل های ریز را بسیار سریع می زند . وقتی که توپ به پایش برسد کمتر مداقعی توانایی جدا کردن آن را دارد . او همچنین توانایی حفظ توپ بالایی دارد و از این لحاظ از بازیکن پرتغالی سر است . مسی از این نظر در جهان بی نظیر است .

شیوه دریبل کردن کریتسیانو رونالد وبه تعداد ضربه پای بیشتر و فضای بیشتری نیاز دارد . البته این ویژگی با توجه به چند پسته بودنش برایش مفید است .

شم گلزنی:
کریستیانو رونالدو: 9
مسی: 8

ستاره پرتغالی در این امر رکورد دار است . با دو پایش شوتهایی می زند که سرعت بالایی دارد . او بارها و بارها از مکان های غیر ممکن شوتهای فوق العادهزیبا زده است . او در سال 2008 با زدن 42 گل عنوان آقای گلی اروپا را کسب کرد .

مسی همیشه سعی می کند که توپ را روی پای تخصصی اش جفت و جور کند و همین کار را برای حریف ساده تر می کند .

پاس:
کریستیانو رونالدو: 9
مسی: 9

مسی در فرستادن پاسهای کوتاه در مکانهای فشرده متبحر است . دید بالایی در بازی دارد و همیشه پاسهایش در جای مناسب در مقابل پای مهاجمان تیم قرار می گیرد . پاسهای کریستیانو رونالدو بلند تر است و بسیار دقیق می تواند توپ را به نقاط مختلف زمین می برد . در کل هر کدام شیوه پاس دادن خاصی دارند .

قدرت سرزنی:
کریستیانو رونالدو: 9
مسی: 7

گلی که مسی با ضربه سر در فینال رم برابر منچستر زد حرکتی غیر عادی از این بازیکن بود و مسی خود را سرزن معرفی کرد و البته کریستیانو رونالدو در مسی نشان داد که در زدن ضربه سر توانایی ویژه ای دارد . او بسیار زیبا می تواند روی هوا پرواز کند و ضربه محکمی با توپ به سر بزند .

رهبری تیم:
کریستیانو رونالدو: 9
مسی: 7

رونالدو تازه به مادرید آمده است و انتظار ویژه ای از او نمی رود اما رونالدو در پرتغال کاپیتان تیمش است و در منچستر هم یکی از کاپیتان ها بود . کاراکتر قدرتمند او و جاه طلبیش می تواند به هم تیمی هایش کند . مسی کمرو تر است . کسانی که به رختکن بارسلونا نزدیک هستند می دانند که او زیاد با هم تیمی هایش درگیر نمی شود . شخصیت او میانه رو تر است .

خطاها و پنالتی ها:
کریستیانو رونالدو: 9
مسی: 7

کاشته های کریستیانو رونالدو بی نظیر است و تخصص او به شمار می آید . کریستیانو گلهای بسیاری از روی ضربات آزاد و نقاط پنالتی به ثمر رسانده است . مسی معمولا ضربات پنالتی را گل می کند اما متخصص آن نیست . روی ضربات آزاد نیز به ندرت توفیقی حاصل می کند .

منبع: perspolis.blogfa.com

[ بازدید : 699 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 19 آبان 1393 ] 20:55 ] [ ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]